- Gry
- World of Tanks
- Forum
- Czołgi
- KV-4 wieża i ogólnie pancerz

Jak to jest z tym KV-4?... Gdzie nie poczytam, to jest opinia, że to straszny twardziel, a jak gram, to wszystko jedno, jak się nie ustawię, zawsze ktoś mnie przebije :/ Ok, wiem, że nie jestem super graczem, ale mimo wszystko rozdźwięk między opiniami a własnym doświadczeniem jest ogromny.
Mam na to dwie teorie:
1. wina goldowych pocisków
2. wina dobudówki na wieży - może lepiej grać na tej poprzedniej wieży
Jak to jest, według Was?
Pamiętaj, żeby w pojedynkach na małej odległości cały czas ruszać wierzą, co utrudni celowanie. Jeżeli masz mody dograj sobie taki, w którym pokazywana jest efektywna grubość pancerza w zależności od konta kadłuba. Pamiętaj też żeby po wystrzale kontować wierzę, żeby schować nadbudówkę. Jak dla mnie był to niezły czołg i wykręcałem nim niezłe wyniki. Topowe działo (wędka) radzi sobie dobrze na 8, niestety, na 9 trzeb już bić po słabych punktach. Uwielbiałem wyjeżdżać KV-4 na AMX 50 100. Po wystrzelaniu pierwszego magazynku, przeważnie nie miał czasu na załadowanie złotych pestek i wracał do garażu:).
Powiem ci szczerze ze tak jest ze wszystkim czolgami. Niby czolg jest mega twardy a nic nie odbija. Mój kolega ma kv-4 i nie raz jest tak ze jedzie sobie przez środek i nic mu nie robią a nie raz tak ze nic nie odbija :/
Każdy czołg ma swoje weak spoty, po prostu graj nim, musisz samemu dojść do tego jak się ustawić, jak się kontować, jak chować weakspoty itd. wyjeżdzając prosto i bezmyślnie na przeciwnika to nawet Maus będzie padał po kilku seriach.
Żaden czołg nie jest niezniszczalny, trzeba kontować i nie stać jak słup soli tylko poruszać się by utrudnić precyzyjne przycelowanie przeciwnikowi . Jak ogarniesz KV-4 zobaczysz jakim jest mordercą:) rozniesienie przeciwnika tier wyżej to dla niego żaden problem
Ma dobry pancerz, ale trzeba go dobrze kątować, no i ruszać wieżą, żeby nie trafiali po weakspotach
Oceny graczy są subiektywne.
Jeden "wyczuje" czołg i gra mu się świetnie, inny gracz powie że to dziadostwo.
KW-4 jest specyficzny. Ja osobiście na pancerz w nim nie liczyłem. Traktowałem go jak czołg drugiej linii ze względu na topowe działo (dobra penetracja i celność jak na radziecki sprzęt). Pancerz coś tam pozwala odbić. W późniejszym etapie bitwy jest to przydatne. Najlepiej jak się jest na topie :)
Pancerz wg mnie ok .. odbijał całkiem sporo .. duża masa była też bardzo pomocna przy taranowaniu . .wystarczyło niejednokrotnie lekko puknąć przeciwnika i schodził .. drażniące jak dla mnie było topowe działo - dobra penetracja ale bardzo mało dmg .. trzeba się było nastrzelać żeby coś ugrać.
Jak dla mnie czołg jest świetny, pancerz po skątowaniu jest problematyczny nawet dla X tierów. Miałem już pojedynki 1 vs 1 z X tierami i udawało mi się wygrać. To prawda, że KW-4 jest specyficznym czołgiem, ale właśnie to wyróżnia go na tle innych. Ja osobiście polecam drugą wieżę, ponieważ mamy więcej HP, chyba lepszy zasięg widzenia, lepszy pancerz z boków i tyłu, a jak będziesz dobrze ruszał wieżą to nawet ta mała wieżą potrafi dużo przyjąć. Trzeba się kątować i ruszać przód- tył-lewo-prawo a będzie ładnie rykoszetował. Nie na każdą mapę się idealnie nadaje ale w miastach potrafi zrobić niezły pogrom, zwłaszcza jak bedą jacyś niedoświadczeni gracze, którzy nie wiedzo gdzie strzelać. Polecam ten czołg bo jest świetny i samemu mam na nim ponad 2,2k bitew.
To nie jest wina nikogo , ale polecam ci kupic Osłonę na czołg , bardziej się kątowac co chwile lewo-prwo-lewo-rawo . Albo pokazywac gąski.