1
speedtouch

Co sądzicie o silniku gry-wady i zalety

Dodał speedtouch 01.03.2014, 11:24

Moim zdaniem w pierwszej kolejności powinni pracować nad lepszym silnikiem gry niż wprowadzać coraz to nowsze patche przez co ping szaleje co psuje przyjemność grania.


Aby komentować, zaloguj się.
8

Soso1

01.03.2014, 11:28

Grafika jest spoko , lecz jedynym problemem sa krzaki jak w nie wjedziesz to strasznie fpsy spadaja i ciezko czasami strzelac jest wtedy - tak ja mam

5

bezrobotny54321

01.03.2014, 11:43

Wadą jest to, że silnik wykorzystuje tylko 1 rdzeń procesora :/

11

MAD4F4K4

01.03.2014, 11:45

silnik do czolgow sprawdza się znakomicie, gra chodzi płynnie nie zaleznie od miejsca i ilości walczących, natomiast do samolotow już się nie sprawdza i należy go ulepszyć lub po prostu zmienic.... jeżeli ktoś ma problemy z fps niech ujmie nieprzydatne szczegoly, gra a także i widoczność się polepszy...

11

MAD4F4K4

01.03.2014, 11:46

ping rozni się w zaleznosci od dostawcy internetowego, sugeruje podpatrzyć na serwerze bawarskim i holenderskim i wybrać lepszy eu 1 i 2

6

rykoszet

01.03.2014, 11:48

Silnik nie jest taki zły. Już zapowiedziano zmianę silnika fizycznego na havoca. Trwa wymiana modeli. Tak naprawdę w samym silniku są cały czas wprowadzane jakieś zmiany. Nie grałem kilka miesięcy i widzę znaczącą poprawę w wydajności, choć nic nie robiłem z kompem.

11

MAD4F4K4

01.03.2014, 11:55
1 plus

dokładnie, nalezy tez wziasc pod uwagę skok parametrow gry w trybach online i ulzyc z detali, dymow etc, gdy wprowadza havoca będą jeki ze komputery sa za slabe, bo już teraz gra wymagania ma solidne...

10

Bochemix

01.03.2014, 12:33

Wkurza mnie to, że obsługuje tylko jeden rdzeń. to bardzo wielka wada, co wpływa na fps'y w grze. Poza tym pociski które przebijają 200mm pancerze nie są w stanie przebić ceglanej ściany czy filaru (w ostatnich aktualizacjach zmienili to, lecz wciąż większość domów jest niezniszczalna).

15

Jurix

01.03.2014, 13:11

O który silnik Ci chodzi, ponieważ jest od fizyki, mechaniki, grafiki?

1

speedtouch

01.03.2014, 15:09

Ten temat jest ogólny tyczy się całej gry i jestem ciekaw opinii . Ja mam dobry komputer także wymagania mi nie są straszne ;) Tylko że konkurencja wypada o wiele lepiej

6

dzikalocha

14.03.2014, 21:55

przenikalność lufy. powinna sie niszczyć jak lufa o cos uderzy.

4

mlodyborygo

05.07.2014, 03:47

po 1 powinni sie zająć wprowadzeniem w koncu obsluga wielu rdzeni jak to obiecali X miesiecy temu

18

XenLin

05.07.2014, 04:08
2 plusy

A więc zacznijmy od BigWorld czyli od grafiki. No cóż... silnik w zasadzie istniejący już ponad 10 lat wciąż poprawiany i dostosowywany. Cudów nie ma, dupy nie urywa ale nie jest źle - renderuje, krzaczyć nie krzaczy więc grać się da. Problem jest z optymalizacją i rdzeniami - raz, że pracuje na jednym rdzeniu tylko, dwa jest mocno zasobożerny (80% obliczeń peceta składa się na grafikę). Do tego mapy są pochłaniaczami Mega Bajtów - załadowanie kawałka 1x1km trwa długo (co w takim samym czasie CryEngine czy FrostBite generuje znacznie potężniejsze obszary - patrz. Battlefield 3 lub 4).

Silnik fizyczny - tutaj w sumie nie ma co zarzucić. Pracuje, wywala czasem komiczne błędy (jak 360 stopni obrót pojazdu w miejscu) jednak ogółem jest dobry - liczy swoje (a ma sporo tego) i robi to w miarę prawidłowo.

Silnik mechaniki - to wymaga nieco dopracowania. Są "lagi" (znikające czołgi, pociski, etc) jednak też nie jest utrapieniem w codziennej rozgrywce.

Ogromny plus zarówno silnika mechanicznego i fizycznego jest niepodatność na hacki - 90% rzeczy tych silników liczone jest po stronie serwera a tego przecież nie da się obejść programikiem z poziomu peceta.

Dalej Havoc czyli zaawansowany silnik jaki mamy otrzymać jako "łatę" do BigWorlda. Lepsze teksturki, lepsze rozpadanie się, lepsze wybuchy, więcej pamięci zjedzone w trakcie rozgrywki. Związane z nim są wielkie nadzieje jak i wielkie obawy i część kalkulatorów zwyczajnie nie uciągnie gry po jego wprowadzeniu. Obecnie WG męczy kod silnika - w końcu na siłę próbują go przerobić z client side na server side a to może być bardzo trudne.

Czas pokaże co dostaniemy od WG.

17

kamruk111

05.07.2014, 11:12

Powinni pracować nad optymalizacją a nie grafiką. Ja z niecierpliwością czekam na obsługę wielu rdzeni.

Ostatnie tematy

Fibieusz
Szymon
mar
marcys93