najlepsza klasa to ta, którą się nauczysz grać...
*skaut - szybki, zwrotny, liczy się za 2 przy zajmowaniu punktów i pchaniu wózka
*żołnierz - wolniejszy, uderza rakietami o określonym zasięgu rażenia
*pyro - krótkodystansowy, nieskuteczny pod wodą, dobry dmg z bliska
*demoman - wybuchy, minowanie, ogólnie do obrony, choć atakować też można bardzo konkretnie
*gruby - najlepszy w parze z medykiem (obrona i atak), dobry dmg (szybkostrzelny, średniego zasięgu), solo - trochę zbyt wolny
*engi - ALBO atakujący (małe działka, teleport), ALBO obrońca (wieżyczka obronna, dyspenzer, tp dla szybkiego powrotu na front), trzeba się umieć dobrze ustawić
*medyk - wsparcie, leczenie, UberCharge
*szpieg - atak z ukrycia, ogólnie trudny do grania, zwłaszcza, gdy w przeciwnym teamie gra pyro
*snajper - ostrzał z daleka, musisz dobrze strzelać i znajdywać dobre miejscówki
Zależy od twojego charakteru i trybu gry :) Opiszę Ci pokrótce każdą z postaci.
Snajper - za bardzo nie lubię tej postaci, ale gdy masz ogarnięty skill i co najważniejsze myszkę, to możesz czynić cuda.
Skaut - postać cudo. Bardzo dobry do engage czyli pijesz bonka i bierzesz cały damage na siebie nie ginąc. Najtrudniejsza postać.
Szpieg - potrafiący dużo szpieg to skarb. Powinien mieć wyćwiczone ruchy, zachowywać sie jak przeciwnik.
Żołnierz - wolny, ale dzięki swojemu rocket jumpowi może dojść do niedostępnych miejsc.
Demoman - bardzo silny ze swoimi bombami samoprzylepnymi. W pvp melee najlepszy.
Inżynier - bardzo dobry, jak się dobrze postawić to jest nie do przejścia, lecz szpieg może łatwo zasapować jego działko.
Gruby - dobry w niektórych trybach gry, mało mobilny.
Pyro - w ogóle nie grany na najwyższym poziomie, lecz na normalnych serverach to postrach.
Medyk - tylko leczenie, choć melee tej postaci mi się bardzo podoba :)