- Gry
- Taern

Witajcie gracze!
Dzisiaj omówimy sobie zmiany które zaszły przez ostatni tydzień w Taern.
Została zmieniona firma obsługująca serwery gry. Poprzednia niestety nie spełniała wszystkich wymogów twórców. Jak można było zauważyć, gra nie zawsze grała. Pierwszy krok jaki zrobili twórcy, było przeniesienia serwerów Dunebi HC w celu sprawdzenia, czy nowa konfiguracja wytrzyma większe obciążenie. Po pomyślnej próbie przeniesiono również Ostlor i Larkas. Jedynie s0 (serwer testowy) został w starej serwerowni. Pomimo przeprowadzki problemy i tak występują. W przypadku Ostlor w godzinach szczytu można zaobserwować niską wydajność. Ekipa gry monitoruje sytuację na tym serwerze w celu znalezienia problemu. Oprócz tego jest jeszcze kilka innych trudności:
Wszystko ma zostać wyprostowane w najbliższym czasie. Oczywiście są również plusy tej przeprowadzki takie jak:
Jeśli kiedyś mieliście ochotę poznać kulisy powstania Taern, to dzisiaj przybliżymy Wam instancję Komandora i Admirała. Twórcy w poniższym cytacie opisują genezę gry o której pewnie większość graczy nie wiedziała.
No dobra, ale skąd w ogóle pomysł, że potrzebny jest statek? Prosta sprawa – jakoś trzeba naszym dzielnym postaciom umożliwić powrót do Taernu. Skoro w prologu przypłynęli do Haligardu zaszczurzoną łajbą Achiusa Bikdesvera, to trzeba też jakoś wrócić. A jak wracać – to tylko w wielkim stylu. Także statek musiał się znaleźć. Ponieważ Utor, przepełniony pychą swojego Hegemona i w poczuciu własnej wszechmocy, zaczął zapuszczać się w okolice Haligardu, grzechem byłoby nie wykorzystać takiej okazji. Sam pomysł instancji z utorskim statkiem jest już bardzo stary i wynika w prostej linii z głównego wątku fabularnego.
Kolejnym ważnym zadanie jest połączyć fabułę z mechaniką. Wiadomo, że można sobie wyobrazić sobie wspaniałe historię, ale problemem jest potem przełożyć pomysł na język gry. Taern to cRPG, gdzie tekst jest ważnym elementem gry.
Quest “Morze możliwości” od początku był projektowany jako tutorial do instancji Komandora i “zajawka” instancji Admirała. Oprócz klasycznych elementów takich jak dialogów, walki, pchnięcie akcji do przodu ważny był materiał na nową krainę z bossem. nowe lokacje, nowe moby, a szczególnie nowe mechaniki. Celem twórców było nie opowiedzenia Nam o fabule gry, lecz danie szansy zagrania w nią i przeżycia tego na własnej skórze.
Torg usiadł przed komputerem i bazując na głównym wątku fabularnym rozpisywał koncepcję i instancji bossa i wyglądu krain. Następnie zmusił kogo się dało do przeczytania jego projektu i tak ruszyła maszyna realizacji.
Teraz twórcy głównie uwagę skupiają na Broken Ranks. Sam Torgerd głowił się nad tym, jak w Broken Ranks można przedstawić tak dobrze lokację i lore związane z tymi miejscami. Na eventy też nie ma już tam zbyt dużo miejsca. Jeśli dodane zostaną małe nagrody, będzie to martwe, a jak za duże to wyludni się gdzie indziej.
Do zobaczenia w kolejnym newsie!
Komentarze
(0)Brak komentarzy. Bądź pierwszy, napisz komentarz!