Terragion
Terragion napisał(a) na forum gry World of Tanks
która nacja VIII tier oferuje kilka dobrych maszyn, wszystko zależy od twojego stylu gry ;) USA - tu masz Prota i T28 zwykłego. Twarde przody, ale wolne, mało manewrowe. Prot o tyle łatwiejszy w grze, że ma wieżę (choć brak pełnego obrotu, co jest zdradliwe). Niemcy - Ferdinand, który jest twardy od przodu i też może przywalić. JPanther II raczej dla doświadczonych, bo manewrowy jest, ale dość papierowy. No i magiczny RHM. Świetne kamo, wieża i potężne dwa działa do wyboru. Zdecydowanie ten ostatni potrafi narobić zamieszania w bitwie. Wlk. Brytania - AT15ki bym nie polecał. Ale Chariotter to ichniejszy, VIII-tierowy dawny Hellcat. Manewrowy, genialne działo, ale papierowy przy tym. ZSSR - SU-101 raczej dla doświadczonych. ISU-152 wymaksowany potrafi wiele, ale w przeciwieństwie do amerykańców jest ciutkę szybszy i bardziej miękki. Ma jednak większe uderzenie. Francja - francuskie TDki ogólnie są bardzo specyficzne i raczej bym nie polecał, o ile nie chcesz dążyć do Focha 155 :) Dobre więc od stylu gry: Rhm - kampienie w krzaku ISU - wysuwanie się na chwilę i oddawanie potężnego strzału Prot - obrona, 3 linia natarcia Chariotter - mobilny oskrzydlacz z dużym kopnięciem
Terragion
Terragion napisał(a) na forum gry World of Tanks
Czym lepiej się zarabia - 100Y czy D. Max? Oj, dajcie taką bardziej techniczną wypowiedź chciałoby się rzec :) Są strony prowadzące różne statystyki - m.in. ta: http://www.vbaddict.net/statistics.php?tier=0&tanktype=0&nation=0&premium=0&modeid=0&team=0&battles=1000&groupby=0&fieldname=creditsn&server= Statystycznie patrząc, średni zarobek netto (czyli na czysto) w bitwach zdecydowanie lepiej wypada SU-100Y (i to o jakieś 5000 średnio!). Warto podkreślić, że SU-100Y zajmuje obecnie 11 miejsce, będąc wyprzedzonym tylko przez premki VIII tieru. Dicker Max jest zaś dopiero 24 w tym zestawieniu, dając się wyprzedzić nawet Chi-Nu Kaiowi (pozycja 17). Osobiście mam Chi-Nu Kaia i faktycznie jak 5-tkę jest nieźle (mój rekord bez konta premium na czysto to 40 000 kredytów), i mam też SU-100Y. Radziecki TDek zarabia wspaniale, regularnie mam na dobrej bitwie około 30000 na czysto bez konta premium. A i bitwy rzędu ponad 35000 się zdarzały. Inna sprawa to fakt, który tu już padł wcześniej. Gra się nim bardzo specyficznie, bo ciężko go ukryć. Jeśli go wyczujesz (a zapewniam, że się da go wyczuć, jak się ma doświadczenie w WoT jakieś), to odwdzięcza się świetnymi bitwami. A jaka radość, gdy z ukrycia sprzedajesz komuś strzał za ponad 400 dmg :) D. Maxa niestety nie mam, więc nie mogę porównywać w ten sposób. Jest miękki w dodatku, to na pewno. SU-100Y udało mi się już zatrzymywać pociski od ISa-3 i KV-4 na gąskach, ale to raczej kwestia szczęścia (co nie zmienia faktu, że to się może zdarzyć! :) )
Terragion
Terragion napisał(a) na forum gry World of Tanks
IS-7 czy 113 ? Cóż, nie można mówić o X tierach, że wszystkie są identycznie zbalansowane. Każda wyróżnia się kompletnie innym sposobem gry, możliwościami i osiągami. Widać to po średnich statystykach danych czołgów w grze biorąc pod uwagę wszystkich użytkowników danego pojazdu. Z tych dwóch IS-7. Prostszy w ograniu (zwłaszcza, że podobnie używa się pancerza na jego poprzednikach - ISie-3 i ISie-8), słynie w dodatku z "dingonium" - często coś odbija. 113 z kolei wymaga kątowania (odwrotnie do ISa-7, którym tego się raczej nie robi), jest bardziej miękki (to swego rodzaju med w oznaczeniu ciężkiego, jednak też z mniejszą od medów mobilnością). Statystycznie klany do Clan Warsów biorą znacznie częściej ISy-7 niż 113-tki. I raczej tym można się sugerować, że choćby dla klanu jest IS-7 bardziej przydatny :)
Terragion
Terragion napisał(a) na forum gry OGame
kolonizacja Przy uniwersach nowych (mają nazwy, a nie numery) zdecydowanie najwięcej pól mają planety na pozycjach 7-9, a nie 4-7. 4-6 to najlepsze pozycje na numerowanych uniwersach (tak nawiązując do wypowiedzi poprzednika). No co trzeba? Musisz mieć opracowaną astrofizykę w badaniach (na 1 kolonię na poziomie 1, na 2 kolonię poziom 3 i potem wg tabeli, co można wyświetlić po kliknięciu na znak zapytania przy tym badaniu). Gdy już takową posiadasz, masz wybudowany statek kolonizacyjny, wybierasz dogodną pozycję (czy to poprzez podgląd galaktyki czy ręcznie) i wybierasz misję kolonizuj. Wysyłasz i czekasz na pojawienie się planety :). Moja rada - wyślij jeszcze 2 małe transportery wraz ze statkiem kolonizacyjnym i daj tam z 5000 metalu, 3000 kryształu i 1000 deuteru. Uzyskasz bardzo szybki rozwój na kolonii. W ogóle warto na świeżej kolonii mieć w zapasie na stacjonowaniu dwa małe transportery, by w razie nalotu uciec z zasobami :)
Terragion
Terragion napisał(a) na forum gry War Thunder
Problem ze screenem Również mam ten sam problem. Skoro jest okno do wrzucania screenów, to czemu niby automat sprawdza? A skoro niby ma on weryfikować, to po co okno do screenów? Ktoś z moderatorów odpowie?
Terragion
Terragion napisał(a) na forum gry World of Tanks
Co sądzicie :D Wszystko zależy od działa. Należy pamiętać, że jego teoretycznie lepsze 88 mm ma niezwykle niską penetrację (a w końcu rzuca go aż do IX tierów!). Nawet biorąc pod uwagę lepsze 75 mm, to nadal 150 mm na zwykłych jest bardzo małym wynikiem (ale to ogólna bolączka medów VII tieru). Ratuje go nienajgorsza mobilność i pancerz, który raz na jakiś czas ma szansę coś odbić (skątowany dobrze). Nie jest to typowy niemiecki snajper - trza nim flankować, to wtedy coś da się ugrać. Ujmę to tak - w rękach niedoświadczonego gracza będzie kiepski, chyba, że idealnie wpasuje się w czyjś styl gry. Ale dobry gracz będzie potrafił zrobić z niego użytek.
Terragion
Terragion napisał(a) na forum gry World of Tanks
czołgi premium Bierz pod uwagę to, że na ISie-6 jest dość niska penetracja zwykłych pocisków, gdy wyrzuci ciebie na 9 tiery. Wtedy nieraz łatwiej grać z goldem - a w ten sposób nie zarobisz. T34 nie ma tego problemu. Poza tym oba rzuca tylko do 9 tieru, więc tu różnicy nie ma, IS-6 ma lepszy pancerz kadłuba i mobilność, ale T34 większe obrażenia na strzał, a także penetrację i bardzo potężną wieżę (idealną do gry na nią, czyli chowania kadłuba). Jeśli potrzebujesz zarabiaczki - T34. Jeśli chcesz do szkolenia załóg - co bardziej potrzebujesz, USA lub ZSSR. A jeśli dla funu - to to, co bardziej odpowiada twojemu stylowi gry ;)
Terragion
Terragion napisał(a) na forum gry OGame
Jakie planety kolonizować, aby mieć dużo pól? Jak już napisali przedmówcy, zwłaszcza 7-9 są opłacalne. Chyba, że grasz na liczbowych uniwersach (1-166), to tam zmienia się to na 4-6. Pytanie jest jeszcze, czy ma to być planeta wyspecjalizowana, czy ogólna. Jak ogólna, to staraj się zwłaszcza o 8 pozycję, gdyż zawsze będzie większa niż Planeta Matka na większości uni (która ma zazwyczaj 163 pola). Gdy masz kolonię powyżej 200 pól, to jest już ona bardzo duża i opłacalna. Jeśli jednak potrzebujesz wyspecjalizowanej (energetyczna lub deuterówka), to już patrzysz na zależność pozycja/wielkość. Na energetyczną najlepiej nadają się 2 i 3 pozycja, a na deuterową 13 i 14. Jeśli jednak w nich nie zależy na wielkości, to odpowiednio 1 i 15.
Terragion
Terragion napisał(a) na forum gry OGame
ogame Pytanie czy warto go szybko zdobywać. Zwłaszcza w dalszej części gry jest on bardzo potrzebny, stąd gracze, którzy mają go w dużej ilości - łatwo stają się celem. Na początku (skoro mówisz o szybkim zdobyciu, domyślam się, że być może dopiero zaczynasz grać) lepiej rozwinąć metal i kryształ. Ale jeśli już chodzi o sam deuter. Jego głównym źródłem jest Ekstraktor Deuteru. W przeciwieństwie do pozostałych kopalni, jest on bardzo energochłonny. Należy więc rozsądnie gospodarować energią, by nie powodować braków. W początkowej fazie gry dobrym wydobyciem jest około 300-400 deuteru na godzinę. Inną sprawą jest to, że im dalej planeta jest w układzie (zwłaszcza x:xxx:13, x:xxx:14, x:xxx:15), tym więcej się go wydobywa na dany poziom. Jeśli masz planetę blisko słońca (czyli na pozycjach 1-5), to będzie to dość problemowe. Jak już wspomniałem o nalotach - tak warto właśnie go zdobywać. Nalotami na graczy w okolicy, którym trochę go zostaje. Przy 3 lub 4 planecie można pokusić się o "deuterówkę", czyli planetę wyspecjalizowaną w jego wydobyciu. Wtedy zwłaszcza 15 pozycja jest bardzo dobra do tego. Druga planeta powinna jeszcze być ogólnie rozwijana :)
Terragion
Terragion napisał(a) na forum gry World of Tanks
Twierdze VI tieru Prawda jest taka, że wszystko zależy od rozstawiającego w danym klanie. Tu już jest zgranie, gdyż każdy szanujący się klan ma jakiś kanał kontaktowy na TSie czy Mumblu. Dowódca sam wybiera jaki chce mieć skład. Czasem mogą to być ciężkie, a innym razem same lekkie + Cromwelle. A jeszcze kiedy indziej skład mieszany. Prawda jest taka, że najczęściej używa się: LT: Type 64, T37, AMX 12t MT: T-34-85 (i jego premium odmiany), Cromwell (+ Cromwell B) HT: KV-85, T-150, KV-2, O-I TD: SU-100, Nashorn SPG: FV304, M44
Terragion
Terragion napisał(a) na forum gry OGame
Jak inwestować w surowce? Na początek mocno inwestuj w metal. Można powiedzieć, że jest on kluczowy na pierwsze kilka dni. Możesz nawet ryzykować, by był 3 poziomy wyżej od kryształu. Potem się ustatkuj i zwiększ do różnicy -2 kryształ. Do tego o poziomy niżej od kryształu deuter. Za to budujesz stocznię i laboratorium i kontynuujesz taki rozwój. Można rzec - na początek metal, potem do początków laboratorium kryształ, a do lotów już deuter.
Terragion
Terragion napisał(a) na forum gry World of Tanks
Problem, lagi i ping. Pomóc może wtedy zmiana serwera, zwłaszcza EU1 bywa ostatnimi czasami mocno przeciążony. Ewentualnie obniżenie poziomu grafiki, a jeśli używasz modów to ich przeinstalowanie lub usunięcie, gdyż niektóre też mają na to wpływ.
Terragion
Terragion napisał(a) na forum gry World of Tanks
Jaką 8 premium??? Wszystko zależy od tego, jaki styl gry preferujesz - inaczej się gra takim AMX CDC, a inaczej IS-6. Jeśli lubisz szybkie pojazdy, a nie zależy Ci na pancerzu (aczkolwiek to też wymaga dość specyficznego stylu gry) - AMX CDC właśnie może być dobrym wyborem. IS-6 jest niby dość łatwy w ograniu, ale ma niski współczynnik penetracji, stąd może wymuszać granie pociskami premium, a wtedy nie zarobisz. T-34 ma świetną penetrację i bardzo dobry pancerz wieży. Styl gry na ukazywanie przeciwnikowi tylko jej + trafianie = bardzo duży zarobek. Aczkolwiek jest wolny i trzeba chronić kadłub. FCM 50t wymaga bardzo specyficznego stylu gry, bo to w sumie med w skórze ciężkiego i wymaga już dobrego ogrania. Panther 8,8 - hmmm, snajper z 2 lub 3 linii, nie polecałbym na początek (na pierwszy VIII tier). T-54 mod. 1 - jest twardy, na swoim poziomie bardzo dobry, ale na IX i X tierach już się odezwie brak penetracji odpowiedniej. Generalnie polecałbym się zastanowić między T-34 a AMXem CDC. Wszystko zależy od bardziej preferowanego stylu gry ;)
Terragion
Terragion napisał(a) na forum gry OGame
ekspedycja Razem z tym co piszą przedmówcy należy pamiętać, by wcześniej opracować w laboratorium astrofizykę ;) Bez tego nie ruszysz na ekspedycję :) A sama technologia przydatna, bo i do kolonizacji potrzebna ;)