Meenwey
Meenwey napisał na forum gry World of Tanks
Niebieski Nick/Team kill O 24 h wszyscy napisali. Ja tylko dorzucę, że kolega wcześniej też mógł przypadkowo kogoś trafić, a to dobicie przelało kielich goryczy. Nie oskarżajcie go od razu o sabotaż. Niech pierwszy kamieniem rzuci ten, któremu nikt nigdy pod celownik nie wjechał ; ]
Meenwey
Meenwey napisał na forum gry World of Tanks
Jaka arta? Według mnie, na początek najlepsza będzie niemiecka. Niemiecka artyleria jest chyba najbardziej zbalansowana, a kolejne pojazdy drzewka są podobne w stylu gry oraz zbalansowaniu. Jest to wyjątek, ponieważ gałęzie innych nacji w pewnym momencie zaczynają ukierunkowywać się na pewne konkretne cechy i przy rozdawaniu umiejętności załodze trzeba mieć to na uwadze. Osobiście, po rozegraniu sporej liczby bitew na artyleriach wszystkich nacji, z wyjątkiem Wielkiej Brytanii (ją akurat miałem okazję niejednokrotnie oglądać pod dowództwem innych graczy), stwierdzam, że artylerie Niemiec i Francji są najbardziej odporne na czynniki losowe i to je w pierwsze kolejności zbadam. W przyszłości zamierzam jednak zbadać artylerię każdej nacji, ponieważ każda posiada swoje wyjątkowe zalety, przy których ich wady, nawet te wyjątkowe, bledną.
Meenwey
Meenwey napisał na forum gry World of Tanks
Pomoc w misjach osobistych oraz w trybie Rozwałka, farmieniu kredek/pd. Wbijanie drzewek , boostowaniu statystyk , nauka podstaw gry. http://worldoftanks.eu/pl/content/docs/user_agreement/ Punkt 5.1 d) wyraźnie mówi, że udostępnianie komuś konta na jakiejkolwiek zasadzie jest złamaniem umowy licencyjnej. Kolega może boostować legalnie jedynie w znaczeniu unikania nielegalnych programów lub łamania zasad w czasie bitwy, jednak nie zagwarantuje, że po wyboostowaniu ktoś dalej będzie mógł korzystać ze swojego konta. A druga sprawa to jestem ciekawy co do opłat, bo pewnie taniej będzie kupić konto ze wszystkimi czołgami z kampanii oraz odblokowanymi w większości drzewkami wszystkich nacji ; ]
Meenwey
Meenwey napisał na forum gry World of Tanks
AMX CDC//T54mod1//Panther8.8 Osobiście wybrałbym CDC lub T-54mod1. Pierwszego ze względu na jego mobilność, kamuflaż i dobre działo, a drugiego bo jest zwyczajnie OP. Jak odpowiednio się nim ustawisz, to praktycznie każdy heavy i med VIII tieru będzie miał problem z przebiciem Cie. Do tego jest dość mobilny, a działo ma nie najgorsze.
Meenwey
Meenwey napisał na forum gry World of Tanks
Tiger czy Is Oba są bardzo dobre i oba diametralnie się od siebie różnią. Zalety ISa potrafi wymienić chyba każdy. Co do zalet Tigera - wejdź na mój profil i odszukaj na mojej tablicy moje wypowiedzi na temat Tigera. Są to bardzo skrupulatne opisy uwzględniające chyba każdy możliwy aspekt. Co do pytania - oba są wyśmienite i oba warto zakupić, o ile umiesz grać dość zwinnymi czołgami cięzkimi o kapryśnym pancerzu. Na początek polecę jednak ISa, bo jest on mimo wszystko łatwiejszy w grze i to właśnie od niego lepiej zacząć zapoznawanie się z wysokimi tierami. Tiger wymaga doświadczenia, żeby móc nim osiągać dobre wyniki, o czym przekonasz się jak już odnajdziesz moje wpisy na jego temat.
Meenwey
Meenwey napisał na forum gry World of Tanks
Zarabiacze ( nie premium ) Ogólnie to najlepiej z czołgów nie premium zarabiają tiery V, lecz tiery VI też są dobre mimo większych kosztów, bo w większości przypadków gra się nimi bardzo przyjemnie. Z piątego tieru oczywiście KV-1, Grille, PZ IV(H), BDR G1 i podobno O-I exp. Z VI tieru jak najbardziej Nashorn (jeśli się umie grać, to zarobki są nieziemskie, a przyjemność z gry niesamowita), T-150 również (choć jego wieża czasami przyjmuje każdy pocisk), Hellcat, O-I i ARL 44.
Meenwey
Meenwey napisał na forum gry World of Tanks
T54 VS E50 Tych czołgów nie można porównywać ze względu na ich różne zastosowanie na polu bitwy. Według mnie oba są bardzo dobre, jednak jeśli chcesz zostawić któregoś z nich w garażu, to pofatyguj się po E 50M zamiast E 50, bo naprawdę warto.
Meenwey
Meenwey napisał na forum gry World of Tanks
Jackson vs Hellcat Osobiście poszedłem w Hellcata ze względu na jego szybkość i możliwość zbadania także drugiej linii amerykańskich TD, ale Jackson też jest bardzo dobry, bo potrafi odbić trochę pestek i podczas bitwy w żadnym wypadku nie należy go lekceważyć.
Meenwey
Meenwey napisał na forum gry World of Tanks
Które arty są lepsze ZSRR czy Niemieckie dla początkowego gracza? :) Myślę, że niemieckie są najlepsze do nauki grania artami ze względu na swoją wszechstronność, a raczej to, że łączą sobie jakąś część cech z artylerii innych nacji. Do tego mają - oprócz VI i VII tieru - kiepski wychył działa na boki, więc jeśli nauczysz się grać nimi, to będziesz umiał każdą artą. Ogólnie polecam niemieckie arty, bardzo przyjemne maszyny.
Meenwey
Meenwey napisał na forum gry World of Tanks
Dla posiadaczy T-34-3 :D Zależy od Twojego stylu gry, ale według mnie wentylacja i BiA to na czołgach średnich to podstawa. Takie już są te chińskie czołgi, więc najlepiej popracuj nad tym, żeby nie dać się trafić (osobiście chińczykami gram na wieżę w miejscach, gdzie mogę schować swój niski kadłub i jednocześnie mieć możliwość strzału przy słabej depresji). Ammo rack w chińczykach jest upierdliwy, ale chyba nie jest aż tak tragicznie, żeby rezygnować z wentylacji na rzecz mokrego magazynu amunicji.
Meenwey
Meenwey napisał na forum gry World of Tanks
Nadaje się do zarobku Curchill III? Do zarobku lepiej brać czołgi VII lub VIII tieru, jeśli chodzi o czołgi premium. Owszem, nada się również do zarobku, a na pewno nada się do szkolenia załogi. Nie zgodzę się z a.nowogonski, że ma słabą penetrację. 110 pene w jego przedziale tierowym (V-VI) to wartość wystarczająca na bezproblemowe przebijanie przy odrobinie umiejętności i znajomości weakspotów. Jedynym problemem będzie O-I, ale jego pancerz jest zbyt mocny dla większości czołgów V i VI tieru. Co więcej, "na sucho" strzela co 2,29 sec, więc nawet w przypadku odbicia można bardzo szybko skorygować swoje celowanie i zadać efektywny strzal. Oprócz tego, ma dobry pancerz kladłuba i nieogarnięty gracz nie będzie stanowić dla Ciebie żadnego zagrożenia. Do jego was należą: słaba wieża, będąca jego głównym weakspotem, marna mobilność i nieduże obrażenia na strzał. Do tego działo nie jest zbyt celne, dlatego polecam jak najszybciej zakupić wentylację, a na załodze zrobić BiA tuż po naprawie, aby zmniejszyć okrąg celownika, jeśli chcesz używać tego czołgu do zarabiania. Oczywiście jest też kwestia twoich preferencji, bo jeśli nie lubisz wolnych HT, to nie będziesz efektywnie nim grał i nie zarobisz, ale to już sam musisz się nad tym zastanowić.
Meenwey
Meenwey napisał na forum gry World of Tanks
Mam su 100 i nie wiem w jaką 7 iść su100m1 czy su152 ???? Ja zrobiłem obie linie i w pierwszej kolejności poszedłem na SU-152 ze względu na ISU-152, na którym zamierzam się zatrzymać, bo ma dobre zarobki i olbrzymi fear factor, Obj 268 nie jest mi potrzebny do szczęścia, bo zamierzam mieć Focha 155. Drugą linię zrobię jak najbardziej dla Obj 263, który jest chyba najprzyjemniejszą zabawką na X tierze ze względu na dużą prędkość jazdy, niesamowitą prędkość obrotu i szybkostrzelność, której nie zaoferuje żaden niemagazynkowy TD X tieru w grze. Jak masz na tyle slotów to idź w obie linie, bo radzieckie czołgi mają duże przywileje w tej grze ; ] Jeśli nie to jeszcze na szybko opiszę Obj 268. Jest to również czołg szybki, mały i celny, jego pancerz sprawdza się na dużych odległościach, więc jest doskonałym snajperem. Zadaje większe obrażenia na strzał, niż Obj 263. Jest to jednak - jak już wspomniałem - czołg snajperski, natomiast Obj 263 całkiem nieźle radzi sobie w zwarciu dzięki połączeniu dobrego pancerza i dużej prędkości obrotu. Porównaj sobie jeszcze statystyki obu czołgów, obejrz jakieś filmiki z meczów tymi czołgami i wybierz tego, który Ci się bardziej spodoba(możesz oba).
Meenwey
Meenwey napisał na forum gry World of Tanks
Czołg ciężki TIGER I Jeśli grasz jako top tier, to nie masz wyjścia i musisz grać w pierwszej linii, chyba, że oprócz Ciebie są jeszcze inne ciężkie czołgi VII tieru, to możesz wspierać ich zza pleców i wkroczyć w razie potrzeby. W innych przypadkach zdecydowanie więcej zrobisz walcząc z drugiej linii, jeśli sytuacja na to pozwoli. Ogólnie to ten czołg jest bardzo przyjemny, tylko trzeba mieć do niego odpowiednie podejście. Jego głównym atutem jest jego celne działo z dobrą penetracją idealne do snajperskich strzałów. Nie oznacza to, że możesz stać na końcu mapy i strzelać w cele na granicy pola rysowania, wykorzystaj to raczej do atakowania opancerzonych celów w ich słabe i małe punkty z odległości umożliwiającej efektywne celowanie w nie. Pancerz na początku wydaje się beznadziejny, jednak gdy sytuacja tego wymaga można wykorzystać go do odbicia wrogich pocisków. By to zrobić należy schować przód i wystawić bok pod bardzo małym kątem (około 15 stopni, nawet mniej, jeśli przeciwnik ma bardzo dużą penetrację). W takim położeniu należy kusić przeciwnika do wystrzelania pocisku i natychmiast wyjechać w celu oddania strzału i powrócenia do wcześniejszej pozycji. Cały czas należy wykonywać ruchy wieżą, aby utrudnić przeciwnikowi strzelenia we właz dowódcy. Wieżę najlepiej ustawiać tak, aby nie wystawiać zbytnio boków i jednocześnie ustawiać przód wieży pod kątem w celu zwiększenia szansy na odbicie, cały czas przy tym nią ruszając. Warto też wyczuć przeciwnika i tak ruszać wieżą, aby w momencie wystrzału wieża była ustawiona w jak najlepszej dla nas pozycji. Mimo, że jest to czołg ciężki, to ma bardzo dobre właściwości spotujące. Nie oznacza to, że można grać nim jak scoutem, jednak wychylenie się zza górki lub innej osłony może dać w efekcie podświetlenie wrogiego pojazdu lub pojazdów - zawsze trochę doświadczenia, pomoc dla drużyny i większe szanse na zwycięstwo. Oprócz tego nie jest zbytnio ociężały i na niektórych mapach można pojechać jako wsparcie dla medów. Nie należy jednak tego robić, dopóki nie nauczysz się grać tym czołgiem, a trasa medów będzie posiadała bezpieczne osłony w przewidywanym miejscu konfrontacji z wrogimi pojazdami. Bardzo dobra opcja, jeśli trasa dla czołgów ciężkich wymaga od nich dobrego pancerza, ponieważ w takich sytuacjach HTki obu stron zatrzymują się w miejscu, a w takiej sytuacji medy, które wygrały swoją flankę mogą przesądzić o wyniku meczu. To chyba tyle, warto nauczyć się grać Tigerem przed przesiadką na jego następce na VIII tierze, ponieważ gra nim rządzi się wbrew pozorom podobnymi zasadami(może z wyjątkiem ostatniego akapitu) mimo, że jest to już czołg ciężki z prawdziwego zdarzenia, lecz wciąż ze słabymi bokami i wieżą, którą nie tak ciężko przebić.
Meenwey
Meenwey napisał na forum gry World of Tanks
Jaki jest najlepszy niszczyciel czołgów? Nie ma takiego. Każdy czołg ma coś do zaoferowania i od Ciebie zależy, jak dobrze go wykorzystasz. Mi osobiście najlepiej grało się Nashornem ze względu na dobrą mobilność i kamuflaż oraz przyzwoite działo. Jednak jestem jeszcze w trakcie robienia wielu linii TDków, więc zapewne nie jest to moja ostateczna opinia.
Meenwey
Meenwey napisał na forum gry World of Tanks
IS-6 czy T-54 Mod.1 Z moich ostatnich obserwacji wynika, że T-54 ma lepszy pancerz od IS-6. Ten drugi jest już tylko cieniem swojej dawnej potęgi, za to T-54 ma się nie najgorzej, co więcej radzi sobie bardzo dobrze. Nie wiem, jak jest u niego z zarobkami, ale pocisk do niego kosztuje 4 razy mniej niż do ISa. Do tego IS-6 ma beznadziejną penetrację i bez golda raczej się nie obędzie. T-54 jako med nie jest zmuszony do walki frontalnej więc zawsze może kąsać przyczajony z większej odległości w mniej opancerzone boki i tył lub okrążyć bardziej pancernego delikwenta i przy pomocy 183 mm średniej penetracji wpakować mu pocisk w jego cztery litery. Oczywiście wybierz czołg, który pasuje bardziej do Twojego stylu gry, ale jeśli nie leży Ci gra medami to rozważ zakup np. T34, który ma świetne średnie zarobki, bo IS-6 na obecną chwilę może tylko albo wykorzystywać swój pancerz z daleka, albo strzelać z powodu swojej miernej celności strzelać z bliska z weakspoty, choć i tak na tiery IX-X nie obędzie się bez golda. Wybór pozostawiam Tobie.
Meenwey
Meenwey napisał na forum gry World of Tanks
KASA!!!!!!!!!! Grille bardzo dobrze zarabia jak już wyszkolisz załogę, bo arta jednak zadaje całkiem spore obrażenia i do tego strzela z HE, które są tańsze od AP. Ale ogólnie zarabiać najlepiej na niektórych czołgach z tierów 5-6. Też gram bez premium, więc dam Ci parę rad, jak zaoszczędzić pieniądze, żeby nie grać ciągle tierami V i VI i męczyć się w tej grze: 1. Strzelaj efektywnie - żadnego strzelania w ziemię albo niebo na początku meczu. To samo tyczy się strzelania do przeciwników - celuj tak, aby mieć jak największą szansę na penetrację. Kardynalna zasada, szczególnie, gdy pocisk kosztuje +1k kredytów. 2. Unikaj bezsensownego obrywania i niszczenia Twojego pojazdu. Na VIII tierze naprawa już swoje kosztuje i ciężko wyjść na plus przy przeciętnym wyniku. Jeśli nie zadasz przynajmniej równowartości HP Twojego pojazdu - nie zarobisz, a jeśli dodatkowo oberwałeś to nawet stracisz. 3. Zakup ekwipunku na zapas (zestawy naprawcze, apteczki, gaśnice) gdy będą w promocji. Przy każdym użyciu będzie 1500 kredytów mniej straty. Osobiście na obecną chwilę posiadam +500 każdego z w/w przedmiotów. 4. Staraj się kupować czołgi na promocji. To, że zbadałeś czołg nie oznacza, że musisz go jak najszybciej nabyć i pozbyć się starego. Dobadaj sobie niezbadane moduły i włącz w swoim elitarnym czołgu przyspieszone szkolenie. Na wyższych tierach przekonasz się, że czołg jest warty tyle, co swoja załoga i nawet najbardziej nieprzyjemne,mało lubiane i ogólnie uważane za słabe czołgi będą w stanie zrobić więcej z dobrą załogą, niż czołgi uważane za świetne, lecz z początkującą załogą. To chyba tyle. Możesz sobie wejść na stronę tank-compare.com i porównać sobie statystyki odnośnie zarabiania niektórych czołgów, żeby mieć jakieś rozeznanie, które zrobić na początek w celu "napędzenia gospodarki", ale przede wszystkim patrz na to, żeby dany czołg pasował do Twojego stylu gry, bo za słabą gre dobrych zarobków nie ma. Najlepiej znaleźć czołg, który spełni oba kryteria i stosować do zasad, które wymieniłem, a na pewno szybciej wyjdziesz na prostą. Warto również wykonywać misje osobiste, bo jest za nie bardzo dużo pieniędzy.