2
Crevie

Nowy gracz porady o rozwoj

Dodał(a) Crevie 11.05.2015, 12:28

jesli mam w miare dobrze rozwiniete fabryki i elektrownie w co powinienem inwestowac teraz ?


Aby komentować, zaloguj się.
19

Tomek_F

11.05.2015, 12:54

surowce to zawsze podstawa,
kolonizuj kolejne planety zeby miec ich wiekszy przyplyw a potem flota lub obrona, w zaleznosci ile masz czasu na kontrolowanie gry

1

Mr_Green

11.05.2015, 15:31

To wszystko zależy od tego jaki styl gry preferujesz.
Ja jestem górnikiem - uwielbiam olbrzymie przyrosty punktowe.

Czemu w ogóle lepiej iść w tą stronę?
Budynki (jak i również badania) są nie do zniszczenia przez innego gracza. Czyli jak postawimy kopalnie metalu na pierwszy poziom nikt nam tego już nie odbierze. Jedynie sami możemy to zrobić, poprzez wyburzenie. Wyjątkiem stanowią tutaj budowle postawione na księżycu. Co prawda górnikowi potrzebny jest jedynie moon do fs, ale rzadko kto zostawia go kompletnie bez użytku. Jedno szczęście, że nawet jak ktoś nam zniszczy księżyc to nie stracimy bardzo dużo punktów. Średnia wartość księżyca już na rozwiniętym koncie to:

- fabryka robotów - poziom 8
- stacja księżycowa - poziom 8
- falanga - poziom 8
- teleporter - poziom 1

Wartość punktowa to 48.984. Więc nie jest tak tragicznie. Księżyc jest w tym momencie zapełniony, czyli 25/25.

Trzeba jednak tutaj dodać, że księżyce górników nie są zbyt częstym "łupem". Flociarzom bardziej opłaca się zniszczyć moona innemu flociarzowi, a potem dorwać jego flotkę, aniżeli górnika i jego DT. Chyba, że górnik bardzo mocno "lami", a że przewozi dziesiątki/setki milionów surowców to będzie się to opłacać.

Wydobycie z kopalni to stałe surowce. Co chwilę dostajemy za darmo kolejną jednostkę surowca, a na koncie nie musimy wtedy być. Nie musimy się tak martwić o przyrost, bo przyrost mamy automatyczny z surowców jak je wydamy. Musimy tylko pamiętać, że trzeba też te surowce pilnować, aby flociarze nam ich nie zabrali.

Górnicy nie muszą poświęcać tyle czasy na ogame, jak flociarze. Akurat grałem dwoma stylami. Wiem co to jest być flociarzem, wiem co to jest być górnikiem. Jako górnik spędzam więcej czasu przy czym innym, a wyniki mam, tutaj odważę się powiedzieć lepsze. Czemu tak? Flociarz musi farmić, złomować, farmić, złomować. Spędza kilka godzin na farmieniu i zlomowaniu w dzień jak i w niektórych przypadkach w nocy. Wiadomo w nocy gra mniej osób, więc większe są szanse na sfarmienie kogoś czy też zezłomowanie pozostawionych flot. A do tego bezpieczniejsze. Oczywiście, farmienie i złomowanie może przynieść większe zyski. I tak jest naprawdę, ale grając na dłuższą metę trzeba uwzględnić złomy floty, które my dostaliśmy. Nie wszyscy oczywiście dostają, bo część się pilnuje, ale co chwilę ktoś jest zezłomowany w ST. Ale najważniejszym tutaj aspektem jest znudzenie się grą. Codzienne tracenie czasu na wysyłanie statków, w końcu przestaje być ciekawym zajęciem. Kiedyś wysyłaliśmy po 3,4 fale dziennie po załóżmy 11 slotów, a później schodzimy coraz bardziej w dół do 1,2, a potem często do jednej na kilka dni. Często jest to też okresowo. Po jakimś czasie znowu wrócimy do farmienia po 3,4 fale, ale znowu przyjdzie znudzenie grą.

Górnik spędzając mniej czasu dojdzie do tego samego. Próbując poprzeć swoją tezę, spojrzałem na statystyki top 20 graczy na danych universach. Okazuje się, że po kilku latach gry w top 20 znajduję się więcej górników niż flociarzy, a do tego flociarze w końcu zaczynają rozbudowywać swoje eko.

1

Mr_Green

11.05.2015, 15:33

Od czego zacząć, aby iść w ekonomię.

Nie będę rozpisywał się jaki budynek najpierw wybudować, a potem jaki, bo jest to kompletnie bez sensu.
Ale opiszę jakie wielkie powinny być kolonie i gdzie je powinniśmy rozstawić.

Wielkość koloni:

Ja przyjmuję zasadę, że każda planeta powinna być równomiernie rozbudowywana. Czyli, jeżeli na planecie A budujemy kopalnie metalu na 20 poziom, to na planecie B jak uzbieramy surowce budujemy tam też 20 poziom kopalni metalu. Także planety będą miały tyle samo zabudowanych pól. Jedynie jedna z nich może być bardziej rozbudowana, bo będę większe magazyny. Przykładowo jedna z nich będzie tą planetą, gdzie będziemy zwozić surowce. Ale to później.

Ile w końcu musi conajmniej mieć pól nasza planeta . A zróbmy wtedy mały szkic naszej planety, która będzie wyglądać po naprawdę długim czasie gry.

Kopalnia metalu - 39
Kopalnia kryształu - 32
Ekstraktor deuteru - 33
Elektrownia słoneczna - 20
Elektrownia fuzyjna - 0
Fabryka robotów - 10
Fabryka nanitów - 5
Stocznia - 12
Magazyn metalu - 9
Magazyn kryształy - 8
zbiornik deuteru - 7
Laboratorium Badawcze - 12
Terraformer - 0
Depozyt sojuszu - 0
Silos rakietowy - 6

Ostatnie tematy

lewiis252
antek.szczytowski
Lysy_Bysior
ladydarc23