1
KrzysztofCJ

Działanie części w NFSW

Dodał KrzysztofCJ 17.11.2014, 20:22

Silniki
Serca samochodu, mające największy wpływ na funkcjonowanie auta.

AmerikonSS/Gromlen/Medion/Transtek
Żółte silniki zyskują zastowowanie w autach z większymi silnikami, zwiększając moc w średnich zakresach obrotów. Z tego silnika szczególnie "ucieszone" powinny być muscle cary ery nowoczesnej, oraz potężne egzotyki jak Ford GT czy Mercedes SLR.

Dawndraft/Kestrel/Velocicom/Zero Tuning Mods
Powszechnie gloryfikowane i uznawane za najlepsze silniki w Worldzie, w praktyce nie znajdują jednak niestety szerokiego pola do popisu. Niebieskie silniki wspierają potężny moment obrotowy polepszając przyśpieszenie w autach BARDZO niskoobrotowych. Największe korzyści z nich zaczerpną klasyczne muscle cary.

Nova-T/Richter/Ventura/Attack Motorsports
Uznawane za najgorsze "power party" w grze, czerwone części firm The Nova-T/Richter/Ventura można ogólnikowo uznać za "lżejsze" odpowiedniki części żółtych. Czerwone silniki zatem znajdują zastowowanie w autach z małymi, fabrycznie turbodoładowanymi silnikami, jako że zbyt duża moc zabija moment obrotowy, a zbyt duży moment obrotowy nie pozwoli autu wyzwolić pełnego potencjału. I tak czerwone silniki zachowujcie dla Supr, Evosów i "drifterskich" Nissanów.
Nie zapominajcie, że staty w Worldzie nie odwzorowują zachowania aut, a korzyści z tego silniczka mogą Was zaskoczyć.

Omnia Racegruppe/Norset/URSA/SpeedSciens
Zbiór zielonych silników został stworzony by wspomagać wysokoobrotowe silniki, które prawdziwą moc wyzwalają pod koniec skali obrotomierza. W słabszych autach pamiętajcie o turbinie która wspomoże niższe zakresy.
_________________________________________________________________________

Turbosprężarki
W większości aut decydują o prawidłowym przyśpieszeniu i osiąganych rezultatach. Krótko o turbinach.

AmerikonSS/Gromlen/Medion/Transtek
Wielkie złote turbiny dostarczają surową moc w całym zakresie obrotów. Duży rozmiar żółtych turbin pozwala na wytworzenie porządnego kopa, ale miejcie na uwadze to, że zajmuje im to troszke czasu.

Dawndraft/Kestrel/Velocicom/Zero Tuning Mods
Faworyt społeczności. Najkrócej mówiąc odwrotność żółtej turbiny - mała i pompująca swoją moc w niższe obroty, 'zaniedbując' tym samym wyższe rejony wskazań obrotomierza.

Nova-T/Richter/Ventura/Attack Motorsports
Czerwona turbina wydaje się nie być za potężna - bo taka też miała być. Działa niemal wyłącznie w najwyższych obrotach. Zalecane do aut wysokoobrotowych, których moment obrotowy rozkłada się w niższych obrotach. Polepsza w nich przyśpieszenia przy wyższych prędkościach.

Omnia Racegruppe/Norset/URSA/SpeedSciens
Zielone, najgłośniejsze turbiny, stworzone do mocnych aut wysokoobrotowych. "Zbierają się" nieco dłużej od czerwonych, dostarczają jednak więcej mocy na najwyższych obrotach.
W słabszych wysokoobrotowcach zazwyczaj niezalecane jest montowanie zielonego silnika z zieloną turbiną, gdyż zbraknie im mocy na niższych obrotach.
_________________________________________________________________________

Skrzynie biegów
Krótkie wyjaśnienie tego, co powoduje każda ze skrzyń, z czym powinna być zestawiona i dlaczego.

AmerikonSS/Gromlen/Medion/Transtek
Skrzynia biegów ze zbalansowanymi przełożeniami, dobrze uzupełniająca żółte silniki lub turbiny. Jest także dość ciężka, więc, w zależności od samochodu w którym zostanie użyta, prowadzenie może odrobinę ucierpieć.

Dawndraft/Kestrel/Velocicom/Zero Tuning Mods
Potrzebujesz napędu który utrzyma twoją stadninę koni mechanicznych w świetnej formie? Niebieska skrzynia to coś dla Ciebie. Krótkie przełożenia wyciskają ostatnie krople oleju z wysokoobrotowych machin.

Nova-T/Richter/Ventura/Attack Motorsports
Jak zazwyczaj, czerwony to lekki odpowiednik żółtego. Czerwona skrzynia również zapewnia zbalansowane przełożenia, jednakże jej niska waga ma wadę i zaletę : potrzeba solidnych "dwóch górnych" części by nadrobić jej braki w przenoszeniu mocy, aczkolwiek jej lekkość może nieco poprawić skrętność oporowym tylnonapędowcom, jak np. Evo IX.

Omnia Racegruppe/Norset/URSA/SpeedSciens
By wykorzystać moment obrotowy rozłożony w niższych obrotach, potrzeba użyć dłuższych przełożeń i tu wchodzi w gre zielona skrzynia, posiadająca najdłuższe przełożenia spośród dostępnych w grze skrzyń. Znajdzie ona zastosowanie we wspomnianych już autach, które szczyt mocy osiągają przy niższych obrotach, jak VW Scirocco czy Nissan GT-R, umożliwiając wykorzystanie na prostych ich "wcześnie" produkowanej mocy, oraz znacznie poprawiając prędkość maksymalną.
_________________________________________________________________________

Zawieszenia
Kolejnym z kluczowych czynników decydujących o wynikach osiąganych przez auto jest jego skrętność. Zawieszenie bardzo wpływa na ogólny charakter auta, także warto troche popróbować z jego doborem. W wielu autach zły wybór może sprawić, że auto będzie zanadto kręcić bączki tracąc kontrolę nad tyłem, lub rozbijać ściany przez szeroki tor jazdy.

AmerikonSS/Gromlen/Medion/Transtek
Zawieszenie ustawione dość łagodnie. Zapewnia poprawie trakcji i stabilności na bezdrożach, drobnych nierównościach i na autostradach, lecz powoduje podsterowność w zakrętach i wyższe podskoki auta na górkach. Najbardziej z tego zawieszenia skorzystają w większości muscle cary, nie posiadające albo przyczepnosci, albo stabilności, albo obu tych rzeczy.

Dawndraft/Kestrel/Velocicom/Zero Tuning Mods
To pół-sztywne zawieszenie redukuje przechyły nadwozia i pomaga sprawnie przyśpieszać, czym przeznaczone jest głównie do drag-racerów i rajdówek. W zakrętach wywołuje nadsterowność, także korzyści z tego zawieszenia będą czerpać w większości czteronapędowce z silnikiem z przodu, które w Worldzie są mocno podsterowne i często mają problemy z przyśpieszaniem.

Nova-T/Richter/Ventura/Attack Motorsports
Prawdopodobnie najlepsze z dostępnych zawieszeń, usztywnia auto prowokując nadsterowność i mniejszy promień skrętu. Sprawdza się zarówno w drifterach jak i autach mających spore problemy z zakrętami. Jednakże powinno być stosowane z tylnonapędowcami, jako że czteronapędowce zazwyczaj nie reagują z nim tak dobrze jak z niebieskim zawieszeniem.

Omnia Racegruppe/Norset/URSA/SpeedSciens
Podobnie jak żółte, zielone zawieszenie jest półsztywne, jednakże dostrojone do bardzo stabilnego zachowania przy wysokich prędkościach jest opcją wartą rozważenia dla połykaczy autostrad. Miejcie na uwadze jednak, że "zielone firmy" wysiadają w kwestii zwinności, także bądźcie gotowi na dawkę podsterowności.
_________________________________________________________________________

Hamulce
Budujecie Wasze auta z dbałością o osiąganie dobrych prędkości, lecz nie zapominajcie że sprawne hamowanie jest równie ważne co przyśpieszanie. Potrzeba doboru odpowiednich zacisków, by auto było grzeczne przy zwalnianiu. Które będą najlepsze dla Ciebie? Zależy w większości od Twojego stylu.

AmerikonSS/Gromlen/Medion/Transtek
Hamulce delikatnie bardziej hamujące przód. Jeżeli Twoje auto "nie współgra" z Ventami, spróbuj tych.

Dawndraft/Kestrel/Velocicom/Zero Tuning Mods
Wbrew niskim statystykom prawdopodobnie 'najsilniejsze' hamulce w grze. Siła hamowania powoduje sporo posterowności, więc by 'w pełni sprawnie' pokonać zakręt zalecane jest nie co wcześniejsze dohamowanie.

Nova-T/Richter/Ventura/Attack Motorsports
Najpopularniejsze hamulce, z zaciskiem bardziej skupionym na tylnej osi. Powodują lekką nadsterowność i lekki uślizg tyłu. Szerokie zastosowanie, głównie w typowo driftowych tylnonapędowcach, jak i w autach torowych jak np. Elise.

Omnia Racegruppe/Norset/URSA/SpeedSciens
Przeciwieństwo niebieskich hamulców - zielone to najluźniejsze zaciski. Przeznaczone głównie do zbalansowania aut, które już fabrycznie mają potężną siłę hamownia. Zapewniają stabilniejsze dohamowanie przy bardzo wysokich prędkościach i jak w przypadku niebieskich - trzeba ja zacząć odrobinkę wcześniej. Świenie uzupełniają je żółte opony.
_________________________________________________________________________

Opony
Niemal każdy kierowca gdziekolwiek to potwierdzi. Nic tak nie wpływa na pożądane zachowanie auta na drodze jak opony. Dobór gum jest niesamowicie ważny, zła decyzja może bardzo brutalnie odbić się na zwinności bądź stabilności auta.

AmerikonSS/Gromlen/Medion/Transtek
Prawdopodobnie najlepsze dostępne gumowce. Pomagają zarówno przełożyć moc na asfalt, jak i utrzymać tę moc na pożądanej drodze. Pozycja obowiązkowa dla aut gubiących trakcję lub/i niestabilnych. Mogą jednak odbić się lekką podsterownością.

Dawndraft/Kestrel/Velocicom/Zero Tuning Mods
Zestaw opon nieco bardziej skupiających się na zapewnianiu sprawnego przyśpieszania, nie zapominająć jednak o rozsądnej przyczepności. Opony wywołujące często lekką nadsterowność.
(~ podziękowania od autorów dla legor17 za dogłębne zbadanie zachowania tych opon)

Nova-T/Richter/Ventura/Attack Motorsports
Najlepszy wybór do driftowych autek japońskich (RX-7, 240SX, 350Z, 370Z, Silvia S15, AE86, itp itd.), jakoże pomagają im produktywnie 'wyślizgnąć się' z zakrętów. Również przydatne w autach torowych. Jednakże połączenie czerwonego zawieszenia i opon jest rekomendowane tylko dla aut tylnonapędowych (choć i tu są wyjątki).

Omnia Racegruppe/Norset/URSA/SpeedSciens
Dość ryzykowny zestaw opon. Mimo że statystyki tego nie wróżą, opony te poprawiają stabilność przy prędkościach maksymalnych. Jednakże, jak już wpomniano, zielone części odpadają w kwestii zwinności i opony te wywołują zauważalną podsterowność, wymagając precyzyjnej ręki kierowcy.


Aby komentować, zaloguj się.
15

loq78

17.11.2014, 20:34
1 plus

poradnik ok ale ma mase bledow, to tylko ogolnik kazde auto inaczej reaguje na 3 dolne a 3 gorne z poradnikiem tez nie zawsze sie zgodze
jest mase wyjatkow od reguly ktora jest poradnik czy tabelki w linkach pod nim

20

KacpiStCee

17.11.2014, 21:55
1 plus

Dokładnie ma mase błędów ale ogólnie super

11

Krissu

17.11.2014, 22:12
5 plusów

Kopia z nfs-w.pl ...

15

loq78

17.11.2014, 22:55
1 plus

bledow ma mase tak, ale byl dla mnie motywacja aby to wszystko sprawdzic, na czym dobrze wyszedlem

1

KrzysztofCJ

18.11.2014, 07:23
1 plus

Tak przekopiowalem zeby nie zgubic poradnika xD tabelka jest na stronie orginalnej. Nfs-w.pl

5

Laki

18.11.2014, 08:30
1 plus

Stronka z częściami ogólnie spoko. Jednak nie zawsze osiągniemy z proponowanymi ustawieniami maksymalny rezultat. Dużo zależy od kierowcy jaką charakterystykę autka preferuje. Punkty na statach też nie odzwierciedlają zachowania autka. Najrozsądniejszym wyjściem jest testować, tylko skąd brać te części...

1

marcinas1983

18.11.2014, 11:01

Dokładnie tak jak inni napisali... poradnik pomocny, ale nie do końca. Według niego do mazdy rx 7 rz założyłem części i jeździć się nie dało, była bardzo nerwowa i nie trzymała się drogi. Później zrobiłem swoją kombinację i znacznie lepiej zaczęła jeździć.

1

BUBU

18.11.2014, 14:19
1 plus

@Laki Luk jedyna możliwość to przetestować na sklepówkach, a potem zamienić na lepsze.
A tak w ogóle to tak chamskiego skopiowania to jeszcze nie widziałem ciekawe co na to twórcy poradnika którzy włożyli w to naprawdę masę pracy a "Poradnik i zawarta w nim treść są własnością pomysłodawcy (Kawashi) i współtwórcy (LamboGTR). Nie zezwala się na udostępnianie, publikowanie i kopiowanie zawartości bez zgody wspomnianych osób"

18

Sowik76

18.11.2014, 18:30
2 plusy

Regulamin serwisu dogry.pl
IV. PRAWA I OBOWIĄZKI UŻYTKOWNIKA
a) OBOWIĄZKI UŻYTKOWNIKA:
"1. Użytkownik zobowiązuje się do korzystania z DOGRY.PL zgodnie z obowiązującymi w Rzeczypospolitej Polskiej przepisami prawa, normami społecznymi i obyczajowymi, postanowieniami niniejszego Regulaminu oraz zasadami etyki w Internecie, a w szczególności do:"
(...)
"d. nie zamieszczania materiałów, co do których nie posiada odpowiednich praw, w tym praw własności intelektualnej, a także innych dóbr osobistych w tym zgody na wykorzystanie wizerunku;"
(...)
"Złamanie jakiejkolwiek z powyższych zasad skutkuje pociągnięciem Użytkownika do odpowiedzialności karnej."

18

Sowik76

18.11.2014, 18:37
3 plusy

Nie można. A to, że jesteś nowy działa na Twoją niekorzyść, bo powinieneś być świeżo po lekturze regulaminu

18

Sowik76

18.11.2014, 18:38
2 plusy

*a raczej mogą to jedynie moderatorzy

18

Sowik76

18.11.2014, 19:00

Można jeszcze dodać:

"IV. PRAWA I OBOWIĄZKI UŻYTKOWNIKA
(...)
e) ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA MATERIAŁY I TREŚCI ZAMIESZCZANE W DOGRY.PL PRZEZ UŻYTKOWNIKA:
14. Użytkownik ponosi pełną i wyłączną odpowiedzialność za wszelkie materiały/treści zamieszczane przez siebie w DOGRY.PL. Użytkownik odpowiada za jakiekolwiek naruszenia praw osób trzecich powstałe w wyniku zamieszczenia materiałów/treści w DOGRY.PL jak, w szczególności poprzez naruszenie praw do dóbr niematerialnych tych osób. W przypadku wystąpienia wobec PlayGainer przez jakiekolwiek osoby trzecie z roszczeniami dotyczącymi naruszeń, o których mowa w zdaniu poprzedzającym, Użytkownik zobowiązuje się zwolnić PlayGainer od wszelkiej odpowiedzialności z tego tytułu i pokryć wszelkie spowodowane tym szkody, a także zaspokoić zasądzone prawomocnie roszczenia. W przypadku gdyby PlayGainer zaspokoił roszczenia osób trzecich, Użytkownik ma obowiązek zwrotu wszelkich poniesionych przez PlayGainer kosztów z tym związanych, w tym m.in. kwoty głównej, jaka została przez PlayGainer wydatkowana na pokrycie tych roszczeń, należności ubocznych, kosztów sądowych, kosztów zastępstwa procesowego."

Bądź konsekwentny i bierz odpowiedzialność za to, co robisz.

17

kurowskiJ20

18.11.2014, 19:17

Takie żeczy to gdzie indziej to jest do pytań forum a nie odpowiedzi!

1

KrzysztofCJ

18.11.2014, 19:21

Wezcie mnie nie straszcie xD. Prosze o skasowanie tematu

18

Sowik76

18.11.2014, 19:26

Za późno.
Poza tym my nie straszymy, tylko uświadamiamy, czego się dopuściłeś. To jest plagiat, nawet nie podałeś autorów, nie ująłeś całości w cudzysłów, tylko podałeś to, jakbyś sam to napisał.
A temat nawet jeśli zostanie usunięty z forum, to w bazie danych i tak pozostanie, więc jeśli ktoś zechce wytoczyć Ci sprawę, to dowody znajdzie łatwo (świadków też i to nie mało).

17

kurowskiJ20

18.11.2014, 19:29

Moge być twoim świadkiem jeśli nie wiedziałeś o tym!

1

KrzysztofCJ

18.11.2014, 19:29

Zapomomnialem o cudzyslowach ale dodalem ze z nfs-w.pl

1

KrzysztofCJ

18.11.2014, 19:30

I dodalem w komentarzach puzniej ze zostal skopiowany

18

Sowik76

18.11.2014, 19:31

@kurowskiJ20 A co? Też nie przeczytałeś regulaminu?
@KrzysztofCJ Kiedy dodałeś? W n-tym komentarzu po tym, jak inni przyłapali Cię na plagiacie.

1

KrzysztofCJ

18.11.2014, 19:33

Ja woedzialem ze przekopiowalem to i zrobilem to po to zeby go nie zgubic zapomnialem tylko o cpdzuslowach

18

Sowik76

18.11.2014, 19:33

Wybacz, ale 11 godzin za późno.
A tak poza tym, to "później" pisze się przez "ó".

18

Sowik76

18.11.2014, 19:35

Nie przede mną się tłumacz, ja nie sędzia ani właściciel praw tego poradnika. Jeśli chcesz, to napisz na nfs-w.pl do autora tamtego postu, który bezczelnie przekopiowałeś (bez informacji o prawach autorskich nawet!) i z nim spróbuj załatwić sprawę, zanim ktoś narobi dymu z tego.

18

Sowik76

18.11.2014, 19:36

*właściciel praw do tego poradnika

1

BUBU

18.11.2014, 19:44
2 plusy

Ludzie nie straszcie go tak :P
To że skopiował poradnik z którego każdy i tak wklejał tu setupy to nie jest przestępstwo. Nawet na nfs-w jest to tylko tłumaczenie z innej strony więc spokojnie. Chodzi po prostu o szacunek dla pracy wykonanej przez autora.
Ale sensu całkowitego skopiowania poradnika tak po prostu też nie widzę.

18

Sowik76

18.11.2014, 19:54
1 plus

@BUBU To po prostu lekcja pokory i szacunku dla pracy innych ludzi :P
A na nfs-w.pl jest to oficjalne tłumaczenie:
"Tłumaczenie dla nfs-w.pl za zezwoleniem Kawashiego - Thomassi24pl".
@KrzysztofCJ Sorki za sposób, ale inaczej raczej nie dotarłoby do Ciebie to, że jednak należy szanować cudzą własność intelektualną. Ale swoją drogą jeśli ktoś chciałby Ci wytoczyć proces... :D